VIZIUNE
PRIVIND VIITORUL ŞCOLII
Școala noastră va fi
și în viitor o instituție de tip
liceu teoretic, cu componenta postliceală,
care pregătește elevii pentru multiple
forme de învățământ:
§
învăţământ
liceal în domeniu teoretic, profil real, specializarea: ştiinţele naturii,
profil uman specializarea stiinte sociale
§
invatamant postliceal- domeniul sanatate si asistenta pedagogica, specializarea
asistent medical generalist si asistent medical de farmacie
Şcoala
noastră
va avea
în
viitor următoarele
caracteristici:
§
şcoală care să răspundă cerinţelor unui învăţământ
deschis, flexibil, activ – participativ,
incluziv
§
şcoală care va aplica efectiv
metodele unui învăţământ modern, având ca scop modificarea practicilor didactice
şi centrarea activităţilor pe elev şi evaluarea progresului acestuia şi ca punct
central elevul, cu nevoile şi
aspiraţiile sale
§
şcoală care va susţine tinerii cu potenţial în
performanţa şcolară şi cuprinderea
lor în clase de performanţă la specialităţile stiinte sociale, biologie şi
chimie
§
şcoală care va susţine îmbunătăţirea şi actualizarea permanentă a
mijloacelor didactice şi
mobilierului şcolar
din unitatea de învăţământ
§
şcoală care prin strategiile manageriale va
încuraja şi
valorifica:
Ø
creativitatea elevilor
Ø
munca în echipă
Ø
descoperirea de către elevi a propriilor afinităţi, aspiraţii şi valori
Ø
comunicarea eficientă între cadre didactice, elevi şi părinţi
Ø
folosirea metodelor moderne interactive în educaţia de bază
Ø
diversificarea ofertei de curriculum prin raportare la specificul unităţii
şcolare
§
şcoală care va susţine
participarea la Programele Comunitare
din domeniul educaţiei şi formării
profesionale
§
şcoală care va aborda strategii pentru:
o
dezvoltării capacităţii de cooperare cu şcoli de profil,
cu universităţi, cu instituţii de cultură, cu autorităţile locale, în sprijinul
satisfacerii cerinţelor proprii şcolii
o
valorizarea activităţii metodiştilor la nivelul şcolii în
diseminarea informaţiei şi experienţei pozitive privind rezultatele din procesul
educaţional
Desigur ca in orice activitate inițiată in școală, pornim de la analiza SWOT,
singura cere ne releva punctele pe care ne putem baza in abordarea problemelor
cu care ne confruntam, dar si direcțiile in care, in timpul derulării procesului
instructiv educativ, suntem deficitari.